glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

Raiffeisen Bank, atacată de hackeri. Bancomatele din Orăștie, vizate de hoții cibernetici

Raiffeisen Bank a pierdut circa 860.000 de euro într-o noapte. Asta s-a întâmplat în urmă cu doi ani, dar n-ai zice, după cât de bine a fost ținut secretul până acum. Între 9 august si 4 septembrie 2016, Raiffeisen Bank a pierdut controlul a 32 de bancomate din România. Banii au fost furați în noaptea dintre 3 și 4 septembrie. Deși este unul dintre cele mai mari furturi din bănci românești, nici Raiffeisen, nici autoritățile n-au comunicat nimic pe tema asta.

Au fost folosite bancomate Raiffeisen Bank in Iași, București, Suceava, Timișoara, Constanța, Ploiești, Orăștie și Crevedia. La vremea aceea, hackerii și hoții au reușit să fure 860.000 de euro din care au fost recuperați circa 80.000 de lei (17.700 de euro). Hackerii care controlau sistemul informatic au dat comandă de la distanță ca bancomatele să permită retragerea tututor banilor disponibili. S-a aflat acum după un un articol publicat de BZI în care sunt prezentate toate detaliile. Informațiile au ajuns la publicație via DIICOT Iași, care are dosarul în lucru.

„Retragerile financiare neautorizate au avut loc simultan la un număr de 32 de ATM-uri bancare, în noaptea de 03/04.09.2016, în intervalul orar preponderent 17:38 – 19:44 și 21:50 – 00:29, iar majoritatea persoanelor care au preluat numerarul eliberat de bancomate erau echipate cu rucsacuri și articole de vestimentație care să le asigure anonimatul (șepci și ochelari de soare)”, se arată într-un document al procurorilor DIICOT citat de BZI.

Raiffeisen Bank  confimă acest incident din septembrie 2016. În data de 13 martie, banca a răspuns solicitării PLAYTECH pentru mai multe informații:

„Organele de urmărire penală au început investigațiile imediat și banca a cooperat cu acestea, oferind toate informațiile pe care le aveam. Raiffeisen Bank a luat toate măsurile pentru că astfel de incidente să nu se mai repete. Securitatea este o preocupare continuă a băncii noastre pentru a preîntâmpina atacurile informatice și a răspunde permanent complexității lor. De la acel incident (acum un an și jumătate), ca urmare a măsurilor luate, nu am mai avut niciun incident similar. Este demn de subliniat că niciun client la băncii nu a suferit niciun prejudiciu, iar pentru bancă fost unul nesemnificativ. În legătură cu incidentul din septembrie 2016, din informațiile pe care le avem, o persoană a fost deja trimisă în judecată.”

Sursa: playtech.ro