glasul-hd.ro Web analytics

Comunitate

Prima ninsoare bate la uşă. Aglomeraţie în service-urile auto pentru montarea cauciucurilor de iarnă

Iarna se apropie, prima ninsoare stă să cadă, iar şoferii trebuie să se gândească serios la achiziţionarea cauciucurilor de sezon. Echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarnă nu este obligatorie de la o anumită dată fixă, ci din momentul în care va cădea prima zăpadă.

Forfota în service-urile auto a început deja, iar în următoarele zile administratorii se aşteaptă la un număr mult mai mare de clienţi. Potrivit meteorologilor anul acesta iarna s-ar putea instala în judeţul Hunedoara, începând cu săptămâna viitoare.
„Se înghesuie şi acum lumea să le schimbăm cauciucurile, dar mai încet. Odată ce va cădea prima zăpadă o să fie nebunie la noi, dacă acum avem 15-20 de clienţi pe zi, din experienţa anilor trecuţi în prima zi când ninge o să fie pe puţin 40 de clienţi. Dar asta aşa e la noi, când poţi face un lucru din timp, mai bine te înghesui pe ultima sută”, susţine mecanicul auto, Viorel Ghiba.

Anvelopele cu marcajul M.S. singurele acceptate

Potrivit Ordonanţei Guvernamentale numărul 2/2011, dotarea autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate nu depinde de o anumită perioadă de timp, ci de condiţiile meteo, şi anume drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Pe de altă parte, un conducător auto trebuie să achiziţioneze anvelope omologate, în concordanţă cu cele înscrise în cartea de identitate a vehiculului şi care poartă marcajul M.S. Nu sunt recomandate anvelopele de iarnă la mâna a doua mai vechi de cinci ani sau la care înălţimea profilului este mai mică de patru milimetri. De asemenea, anvelopele denumite comercial „all seasons” pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de zăpadă M.S. Un şofer care conduce un autoturism care nu este echipat cu anvelope de iarnă, pe drumuri înzăpezite, este pasibil de amendă cuprinsă între 2.500 şi 4.000 lei.

Cât ne costă anvelopele de iarnă

Pentru un cauciuc de iarnă „la mâna a doua” şoferii trebuie să scoată din buzunar între 50 de lei şi 100 de lei, preţul fiind stabilit în funcţie de marcă, model şi starea cauciucului. Preţurile pentru un cauciuc nou sunt cuprinse între 200 şi 500 de lei, în funcţie de marca cauciucului şi a maşinii. Pe lângă costul cauciucurilor, şoferii mai au de plătit şi montatul acestora care ajunge de la 60 de lei pentru un Logan, la 90 de lei pentru un Transporter, iar în acest preţ este inclusă şi procedura de echilibrat roţi.