NEWS ALERT:
Home / Actualitate / Patru instituții, patru variante. Vor închide lucrările la autostradă podul peste Mureș, de la Șoimuș?
Pod Soimus redeschis pe ambele sensuri 2

Patru instituții, patru variante. Vor închide lucrările la autostradă podul peste Mureș, de la Șoimuș?

Construcția tronsonului de autostradă Șoimuș-Ilia este posibil să dea mari bătăi de cap șoferilor care sunt nevoiți să treacă zilnic peste podul care traversează râul Mureș, în comuna Șoimuș. Podul ar putea fi închis, pe perioada în care se vor face legăturile dintre tronsoane. „Glasul Hunedoarei” a încercat ieri să afle, de la cei abilitați să ofere informații despre acest subiect, cum stau lucrurile, dar de la patru instituții am primit patru răspunsuri.

Spedition UMB, firma care a câștigat licitația pentru tronsonul de autostradă Șoimuș-Ilia, susține că va finaliza, până la finalul acestui an, lucrările de construcție a drumului de mare viteză. Lucrurile ar putea să îi încurce însă pe șoferii obligați să tranziteze zilnic sensul giratoriu de la Șoimuș, întrucât, din informațiile noastre, podul peste Mureș ar putea fi închis pe perioada în care se va face legătura dintre autostrada existentă și cea nou construită. Informațiile au fost confirmate de primarul comunei Șoimuș. „Din câte am auzit, se va închide în momentul în care se apucă de pus grinzile acelea peste stâlpi. Este vorba de termenul de maturizare a betonului, când îl toarnă între legăturile de la armătură. După spusele lor, trebuie lăsat 21 de zile, ca să se maturizeze, din câte am înțeles. La ultima discuție pe care am avut-o cu cei de la UMB, ziceau că cei din zona Bejan, Păuliș, Chișcădaga și toată zona Bradului vor merge pe barajul de la Mintia, și cei din zona de Șoimuș, Bălata, Boholt, pe autostradă. Adică toți vor ieși la Deva, pe la Simeria”, a declarat primarul comunei Șoimuș, Mihai Irimie.

Prefect: Nu e o certitudine

Prefectul județului Hunedoara, Fabius Kiszely, spune că această măsură ar putea fi luată, ba mai mult, în momentul în care se va face legătura, descărcarea autostrăzii s-ar putea face la Simeria. Totuși, pentru că încă nu a primit niciun document oficial, prefectul susține că măsura se încadrează la capitolul „s-ar putea să”. „Era o discuție, dar nu știu concret când se va întâmpla acest lucru, dar nu neapărat podul, ci zona în care fac legătura între pasaj și ieșirea pe deal, dar încă nu suntem în situația aia. Se va închide și podul, dar și descărcarea pe autostradă va fi prin Simeria, probabil. Deocamdată nu am văzut niciun fel de solicitare în acest sens. Acolo sunt și alunecări de teren și dacă situația devine mai complicată, probabil vor închide. E vorba despre pus traversele, sunt lucrări serioase de făcut acolo, așa că, probabil, pe perioada aceea se va închide circulația. Din câte am povestit eu cu ei la vremea respectivă, nu va fi pe o perioadă lungă această măsură, dacă ea va fi, ci pentru o săptămână, maxim două, ceva de genul acesta. Dar această măsură era la capitolul <s-ar putea să>, nu e o certitudine. Undeva în vara aceasta o să se întâmple, dacă o să se întâmple”, a declarat prefectul Fabius Kiszely.

Directorul DRDP Timișoara: Nu va fi niciodată așa ceva

Horațiu Simion, directorul Regionalei de Drumuri și Poduri Timișoara, susține că niciodată nu s-a pus problema unei astfel de ipoteze. „Nu va fi niciodată așa ceva. Niciodată nu s-a pus în discuție o asemenea ipoteză. Eu nu am această informație”, spune directorul DRDP Timișoara. Horațiu Simion spune că, și dacă circulația pe pod va fi închisă, această măsură nu va fi pentru o perioadă mai lungă de câteva ore. „Dacă la un moment dat… de obicei, când se pun grizile deasupra peste un drum, ca să nu cadă vreo grindă sau să nu accidenteze, se întrerupe circulația, dar asta este vorba de niște ore, nicidecum să fie oprită circulația în totalitate. Discutăm despre un subiect pe care la momentul acesta nu îl pot confirma”, a declarat directorul regionalei DRDP Timișoara, Horațiu Simion.

Reprezentantul Spedition UMB: E posibil

Spedition UMB, firma constructoare a tronsonului, susține, prin reprezentanții săi, că există posibilitatea închiderii podului de la Șoimuș. „E posibil (n.r. să se închidă podul). În momentul în care se face cuplajul, o să se închidă autostrada de la Simeria, în cel mai rău caz”, a declarat reprezentantul Spedition UMB, Gabriel Nunu.

Lotul 4 al autostrăzii Deva-Lugoj, cel dintre Șoimuș și Ilia, are o lungime de 22,1 kilometri, și costă 419,4 milioane de lei, fără TVA.

Aici, lucrările au început în 2013 şi au avut cel mai bun ritm de execuţie. Practic, până în octombrie 2015, Spedition UMB reuşise să realizeze 50 la sută din lucrări. O inspecţie comandată, culmea, de la Bucureşti, făcută de Inspectoratul Teritorial în Construcţii, a oprit lucrările în toamna lui 2015 pe motiv că acestea se derulau, între Brănişca şi Şoimuş, fără autorizaţie de construcţie. Ministerul Transporturilor n-a explicat nici atunci şi nici mai târziu de ce nu a emis actul. Cert este că a fost necesară o revizuire a acordului de mediu dat pentru autostradă. Alţi bani, alţi ani pierduţi. Conform contractului iniţial, lotul 4 al autostrăzii, cu tot cu „nodul” de la Şoimuş, trebuia finalizat în mai 2016. Anul acesta, în mai, lucrările au fost reluate.

Despre Livia BOTICI

Citește și

SECUND Episcopul de Husi

Ziua scandalurilor cu sutană: Pomohaci şi fostul episcop de Huşi

Fostul preot Cristian Pomohaci (foto stânga) a fost „renegat” de Primăria Uricani şi scos de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *