glasul-hd.ro Web analytics

Social

Numărul copiilor abuzaţi din judeţ este în creştere. Zeci de copii au fost maltrataţi sau neglijaţi de părinţi în acest an

Aproximativ 35 de copii au primit anul acesta consiliere socială din partea membrilor echipei mobile de intervenţie rapidă din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Hunedoara. Conform specialiştilor, în majoritatea cazurilor, taţii sunt cei care agresează sau neglijează copilul

Serviciul Echipă mobilă de intervenţie rapidă a fost înfiinţat în anul 2009 cu scopul de a prelua sesizările telefonice privind cazurile de urgenţă în care se află copiii. Acest serviciu poate fi accesat la numărul de telefon cu apel gratuit 0800110203. În cadrul Echipei mobile lucrează un psiholog şi un asistent social care oferă servicii de specialitate copiilor, aflaţi în situaţie de risc, informare şi consiliere familială. Potrivit asistentei sociale din cadrul echipei mobile, Lenuţa Olari, specialiştii care răspund la numărul de telefon gratuit 0800110203 înregistrează din ce în ce mai multe cazuri de copii abuzaţi sau neglijaţi. “Serviciul a fost înfiinţat din cauza nevoilor din comunitate, pentru că ne confruntăm cu foarte multe cazuri în care copiii sunt neglijaţi sau abuzaţi. Acestea se întâmplă de obicei în familiile cu o situaţie materială precară, tatăl fiind în principal cel care maltratează sau neglijează copilul. Am întâlnit multe cazuri în care minorii sunt agresaţi, iar ei nu reclamă acest lucru. Când suntem informaţi despre aceste situaţii, ne deplasăm la faţa locului de urgenţă şi oferim părinţilor consiliere. Pe copii, îi ducem la sediul DGASPC, unde le oferim protecţie socială şi le facem o evaluare psihologică”, a precizat Lenuţa Olari.
Raportul făcut de către DGASPC, privind numărul intervenţiilor echipei mobile, arată că în primele trei luni ale acestui an, specialiştii au înregistrat 32 de reclamaţii, 24 dintre ele fiind confirmate. În cazul a trei copii, specia­liştii sociali au impus măsuri de protecţie socială, fiind instituţionalizaţi în centrul de plasament. Conform reprezentanţilor DGASPC numărul reclamaţiilor este în creştere deoarece în anul 2012 au fost înregistrate în total 98 de sesizări. Dintre acestea 49 au fost confirmate, iar pentru 14 copii s-a stabilit măsură de protecţie.

Protecţia copiilor prin Telefonul copilului şi Linia verde

În cadrul DGASPC mai funcţionează două servicii telefonice, la care oamenii pot să apeleze dacă sesizează copii neglijaţi, abandonaţi sau maltrataţi. Este vorba despre “Telefonul copilului” şi “Linia verde”. Primul serviciu funcţionează din 2005, este apelabil la numărul 983 şi funcţionează non stop. Serviciul “Linia verde” este Telefon Unic European, numărul este 116111 şi funcţionează la nivelul Asociaţiei Copilului Bucureşti, din 2009. Pe ambele linii telefonice reprezentanţii DGASPC au primit anul acesta opt reclamaţii, toate fiind confirmate.

2 este numărul mediu de acţiuni săptămânale ale Echipei mobile de intervenţie rapidă a DGASPC Hunedoara

Back to top button