Home / Comunitate / Noi criterii pentru acordarea gradației de merit, aprobate de Ministerul Educației
deschidere

Noi criterii pentru acordarea gradației de merit, aprobate de Ministerul Educației

Profesorii din județul Hunedoara care reuşesc să obţină rezultate cu elevii cu cerinţe speciale sau care reuşesc să menţină în şcoală copiii care provin din medii defavorizate şi riscă să abandoneze şcoala vor primi acelaşi punctaj cu profesorii care au rezultate cu elevii olimpici. Acestea sunt doar câteva criterii din noua metodologie de acordare a gradaţiei de merit, aprobată de ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru.

Ministrul Educației a aprobat noi criterii de acordare a gradaţiei de merit personalului din învăţământul preuniversitar de stat, valabile în sesiunea 2017.  Potrivit acestuia, principala noutate adusă de noul act normativ o reprezintă accentuarea ponderii acordate participării și punctajului cadrelor didactice care înregistrează performanțe notabile în activități de prevenire și combatere a abandonului școlar, respectiv în managementul de proiecte integrative care să genereze consolidarea culturii școlare centrate pe progres, cooperare și incluziune. „De multe ori ne este mai confortabil, nouă, tuturor, să ne uităm către rezultate, către succesul obţinut de olimpici la diferite competiţii naţionale sau internaţionale. Ce uităm, însă, e că premiile nu reprezintă decât încununarea unui efort susţinut al acestor elevi şi a profesorilor lor. Este iluzoriu să credem că rezultatele la olimpiade sau concursuri reprezintă o diagnoză de sistem. În preuniversitar, nevoia de intervenţie susţinută se arată din ce în ce mai pregnant, de la un an la altul, în rural sau în mediile dezavantajate. Abandon şcolar crescut, ori calitatea scăzută a resursei umane în aceste comunităţi sunt primele semnale pe care le trage orice studiu”, a explicat ministrul Educaţiei pe pagina sa de Facebook. Pentru a obține gradația de merit sunt luate în calcul patru criterii majore al căror punctaj maxim însumat reprezintă 100 de puncte: activități complexe cu valoare instructiv-educativă (70 de puncte), performanțe deosebite în inovarea didactică/managerială (10 puncte), activităţi extracurriculare şi implicarea în proiecte (15 puncte) și contribuția la dezvoltarea instituțională (5 puncte). Astfel, în cadrul criteriului activităților complexe cu valoare instructiv-educativă vor fi punctate și rezultatele deosebite obținute în pregătirea preșcolarilor și a elevilor din medii dezavantajate, cu cerinţe educaţionale speciale și cu alte dificultăți de învățare, precum și inițierea și aplicarea unor proiecte didactice inovatoare pentru progres în învățare a fiecărui copil, inclusiv a celor aflați în risc de abandon școlar și a copiilor cu cerințe educaționale speciale.

Gradaţia de merit se atribuie începând cu data de 1 septembrie 2017. Personalul didactic din învăţământ care beneficiază de gradaţie de merit până la 31 august 2017 poate participa la un nou concurs.

Despre Raluca STROIA

Citește și

Danut Buhaescu 8540

De blamat 17.11.2017

Dănuţ Buhăescu – primarul orașului Uricani, Pentru că nu a reuşit să rezolve o problemă …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *