NEWS ALERT:
Home / Reportaj / Mişcare fizică şi alimentaţie optimă pentru un stil de viaţă sănătos
Mişcare fizică şi alimentaţie optimă pentru un stil de viaţă sănătos

Mişcare fizică şi alimentaţie optimă pentru un stil de viaţă sănătos

Sportul şi alimentaţia echilibrată sunt cheia unui mod de viaţă sănătos. Prin îmbinarea activităţilor sportive cu un meniu sănătos, organismul îşi recapătă echilibrul de care are nevoie pentru o mai bună funcţionare, iar astfel poate fi redus considerabil riscul unor boli precum hipertensiunea, diabetul, colesterolul sau anumite tipuri de cancer.

Cotidianul GLASUL HUNEDOAREI şi instructorii celei mai moderne săli de fitness, Sport Class, din Deva, continuă să prezinte cititorilor, în fiecare joi, sfaturi pentru un mod de viaţă sănătos. Dacă în ediţiile trecute cititorii au „făcut cunoştinţă” cu aparatele de fitness, de această dată vom prezenta modul în care activităţile sportive trebuie îmbinate cu alimentaţia sănătoasă, pentru a obţine rezultatele optime în ceea ce priveşte un organism sănătos.

Alimentaţia, sursă de energie

Dieta sănătoasă este cea mai uşoară cale de a-ţi proteja sănătatea pe termen lung. Iar pentru a avea o alimentaţie sănătoasă trebuie să consumi alimentele potrivite la timpul potrivit. În acest sens, trebuie să ţinem cont de câteva sfaturi în ceea ce priveşte alimentaţia, şi anume în niciun caz nu trebuie să sărim peste micul dejun. „Una din greşelile pe care foarte mulţi oameni le fac este neglijarea micului dejun. De multe ori preferăm să dormin o jumătate de oră în plus, iar cele mai multe persoane nu pot mânca imediat după ce s-au trezit. Faptul că organismul nu-şi primeşte „combustibilul” după o perioadă lungă de înfometare, pe timpul nopţii, duce la scăderea glicemiei, fapt care provoacă pofta de dulce. Astfel de situaţii secătuiesc organismul de energie”, explică instructorul de fitness al Sport Class, Ramona Opric. Alimentaţia zilnică trebuie să conţină cereale, legume (cu cât sunt mai colorate, cu atât conţin mai multe vitamine), fructe, lapte şi produse lactate şi carnea de pui, peşte şi ouă.

Mişcarea de dimineaţă, energie garantată

Uneori este greu să ne trezim dimineaţa, însă sportul matinal poate suna ademenitor dacă ne intrăm în ritm. Efectuate dimineaţa, exerciţiile fizice stimulează metabolismul şi astfel, în următoarele aproximativ 24 de ore, procesul de ardere a grăsimilor va fi mult mai intens. În plus, persoanele care fac mişcare de dimineaţă sunt mai energice pe tot parcursul zilei. Explicaţia constă în faptul că sportul stimulează secreţia de endorfină şi serotonină – aşa numiţii „hormoni ai fericirii”. „Mişcarea fizică de dimineaţă este foarte recomandată. Mai greu este până persoana respectivă îşi intră în ritm. Însă, dacă exersează cam la aceeaşi oră, în fiecare dimineaţă, sistemul endocrin şi cel circulator se vor adapta pe nesimţite la acest ritm. Practic, cu puţin timp înainte să te trezeşti, corpul începe deja să se pregătească pentru exerciţiile fizice. Esenţial este să se facă mişcare zilnică”, a completat instructorul Ramona Opric.

Despre Claudiu SAV

Citește și

deschidere pentru site

(GALERIE FOTO) În scop caritabil, la peste 5.300 de metri altitudine. Brădeanul Edward Dijmărescu a „cucerit” Everest Base Camp fără a avea experienţă ca alpinist

A îndurat temperaturi extrem de scăzute, a făcut efort continuu în condiţiile lipsei de oxigen …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *