Home / Actualitate / Liber pe şoseaua de mare viteză. Circulaţia a fost deschisă pe trei loturi ale autostrăzii Orăştie-Sibiu
Liber pe şoseaua de mare viteză. Circulaţia a fost deschisă pe trei loturi ale autostrăzii Orăştie-Sibiu

Liber pe şoseaua de mare viteză. Circulaţia a fost deschisă pe trei loturi ale autostrăzii Orăştie-Sibiu

Veşti bune pentru şoferi. Şoseaua de mare viteză Orăştie-Sibiu a fost inaugurată ieri în prezenţa autorităţilor locale şi centrale. Circulaţia a fost deschisă pe trei loturi ale autostrăzii, urmând ca abia din toamna anului viitor să fie inaugurată şi ultima porţiune care se mai află în prezent în lucru.

De departe cei mai avantajaţi şi fericiţi deopotrivă datorită inaugurării autostrăzii sunt locuitorii municipiului Sebeş, care spun că şi-au recăpătat oraşul înapoi. De bucurie, administraţia locală a promis şi o petrecere de zile mari.

Inaugurare la Sebeş, fără ministru şi premier

La marea tăiere de panglică au fost aşteptaţi premierul Victor Ponta şi ministrul Daniel Şova. Aceştia au bifat prezent doar la inaugurarea lotului IV. La Sebeş nu au mai ajuns, asta deşi au fost aşteptaţi mai bine de o oră. Chiar şi fără premier şi ministru, circulaţia maşinilor a fost deschisă pe primele două loturi ale autostrăzii Orăştie-Sibiu. Şoferii vor circula pe şoseaua de mare viteză până la Cunţa, unde vor fi nevoiţi să coboare din nou pe Drumul Naţional 7, pentru o scurtă porţiune. Drumul de la Sălişte până la Sibiu îl vor putea parcurge de asemenea, pe autostradă. Potrivit estimărilor ministrului Daniel Şova, lotul III al autostrăzii, Cunţa-Sălişte, va fi finalizat abia în toamna anului viitor. Tronsonul de autostradă Orăştie-Sibiu are o lungime de 82 de kilometri, care vin în completarea celor 32 ai tronsonului Deva-Orăştie. Valoarea investiţiei s-a ridicat la 2,5 miliarde de lei, 85 la sută din sumă fiind asigurată de Uniunea Europeană.  

Plângeri penale pentru firmele executante

Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara a formulat patru plângeri penale pentru trei dintre firmele constructoare ale autostrăzii. Una dintre aceste firme nu s-a mulţumit să primească o singură plângere penală şi a „cerut-o” şi pe a doua. Toate au vizat folosirea muncii la negru. Deşi au făcut mai multe controale, în acest an, la firmele în cauză, inspectorii de muncă susţin că este foarte greu să depistezi angajaţii fără forme legale, aceştia fiind, de cele mai multe ori mână în mână cu patronii. Mai mult, organele de control ale ITM susţin că, încă de la urcarea pe autostradă a inspectorilor se afla, până în celălalt capăt al tronsonului, că ITM face controale, iar angajaţii la negru fugeau pe câmp.

Despre Glasul Hunedoarei

Citește și

SECUND 3

Tânărul dispărut în avalanşa din Bucegi era hunedorean. Salvamont Hunedoara a trimis opt angajaţi pentru a contribui la operaţiunile de căutare

Daniel R., alpinistul dispărut sâmbătă în urma unei avalanşe din Masivul Bucegi, avea 30 de …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *