glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

„Dorel” a acționat din nou. De data aceasta la autostrada Deva-Lugoj. Pasajul peste DN 68A nu respectă cerințele de înălțime, iar constructorul trebuie să repare eroarea de execuție

Spaniolii de la Asocierea Teloxim Con – COMSA – Aldesa Construcciones – Arcad, cei care construiesc lotul 3 al autostrăzii Deva-Lugoj, vor trebui să găsească o soluție la o greșeală de execuție a drumului de mare viteză, pe care chiar ei au făcut-o. „Dorel”, de această dată de Spania, a realizat, în localitatea Lăpugiu de Jos, un pasaj al autostrăzii peste DN 68A, care nu respectă cerințele de înălțime.

Potrivit surselor noastre, totul a pornit de la faptul că, în noaptea de marți spre miercuri, șoferul unui trailer, care avea remorcat un excavator, ar fi rămas blocat în pasaj. Omul circula pe DN 68A, iar când a ajuns în dreptul pasajului de la autostradă, ansamblul nu a mai putut trece. Pentru a ieși de sub podul care ar fi trebuit să aibă cinci metri înălțime, omul a făcut mai multe manevre, iar până la urmă a reușit. Pentru că pasajul este plasat lângă organizarea de șantier a autostrăzii, șoferul, spun sursele noastre, a anunțat paznicii, care, de dimineață, au anunțat la rândul lor șeful de șantier. Bărbatul și-a văzut de drum apoi pe o rută ocolitoare, făcută de muncitori pentru ei, pentru perioada de construcție a pasajului. Nicio instituție nu confirmă oficial această întâmplare, dar, ieri dimineață, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri Naționale Timișoara au declarat că în urma verificărilor de pe șantier, s-a constatat că cerințele de gabarit din zona pasajului de la Lăpugiu de Jos nu sunt îndeplinite.

Cota pasajului ar fi trebuit să aibă cinci metri înălțime, iar spaniolii l-au făcut de cinci metri la un capăt și de 4,81 metri la celălalt capăt. „În urma verificărilor pe şantier, s-a constatat că cerinţele de gabarit de pe DN 68A, pe sub pasajul de la km 66+811, nu se încadrează în proiectul aprobat, motiv pentru care constructorul (n.r. – constructorul lotului de autostradă) a fost notificat să refacă lucrarea de relocare a DN 68A. Orice eroare de execuţie, până la recepţia finală, cade în sarcina antreprenorului, care trebuie să refacă lucrarea pe cheltuiala sa şi este direct responsabil de orice eveniment rutier”, a declarat pentru „Glasul Hunedoarei” Alina Sabou, Specialist Relaţii Publice DRDP Timişoara.

Strică drumul național pentru a putea remedia situația

Practic, „relocarea DN 68A” înseamnă rașchetarea drumului național, pentru ca pasajul să nu fie dărâmat. Pe parcursul lucrărilor, circulația va fi dirijată.

Lotul 3 Lugoj-Deva este porţiunea de autostradă unde lucrările au avansat cel mai mult de la începutul anului, ajungând astăzi la aproape 60%. Contractul, în valoare de 580 milioane de lei pentru acest lot lung de 21 de kilometric, a fost atribuit în 2013 Asocierii Teloxim Con – COMSA – Aldesa Construcciones – Arcad. Termenul de finalizare a lucrărilor era 27 mai 2016, însă a fost depășit din cauza unor probleme cu Autorizaţia de Construire și Acordul de Mediu.

Back to top button