Home / Actualitate / Directorul General al CFR SA, vizită inopinată pe şantierele feroviare. Chiper: „Gradul de mobilizare din teren este nesatisfăcător. (…) Constructorii au la dispoziție 30 de zile pentru a-și reorganiza activitatea”
SECUND (1)

Directorul General al CFR SA, vizită inopinată pe şantierele feroviare. Chiper: „Gradul de mobilizare din teren este nesatisfăcător. (…) Constructorii au la dispoziție 30 de zile pentru a-și reorganiza activitatea”

Marius Chiper, directorul general al CFR SA, verifică în aceste zile stadiul lucrărilor pe șantierele de reabilitare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare, deschise între Simeria şi Sighişoara. Tronsonul Simeria – Sighişoara are o lungime totală de 173,47 km, iar execuţia lucrărilor de reabilitare înregistrează un stadiu fizic cuprins între 71% şi 96,7%.

În cadrul vizitei de lucru, obiectivele lui Marius Chiper sunt gradul de mobilizare, calitatea şi evoluția lucrărilor în teren. Nemulţumit de mobilizarea slabă de pe teren, managerul companiei le-a dat termen de 30 de zile constructorilor pentru a lua măsurile necesare unui front normal de lucru pe şantiere. „Pe acest tronson avem în execuţie reabilitarea a aproximativ 174 km de cale ferată dublă, modernizarea a 15 staţii de cale ferată şi a 19 puncte de oprire, peste 240 poduri/podeţe/tuneluri feroviare, 92 de peroane şi copertine şi 4 substaţii de tracţiune. Vorbim deci despre un important şi complex program de dezvoltare a infrastructurii feroviare, iar gradul de mobilizare pe teren este nesatisfăcător. Compania a luat măsuri concrete pentru asigurarea graficului de plăţi şi pentru deblocarea acelor puncte critice, care au apărut pe parcursul execuției, iar din acest moment, constructorii au la dispoziţie 30 de zile să-şi reorganizeze activitatea şi să asigure un front normal de lucru”, a declarat Marius Chiper, directorul general al CFR SA.

Obiectiv al proiectului: trenurile de călători să circule cu viteză de 160 km/h

CFR SA a structurat finanţarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii feroviare în regiunile din Vestul şi Centrul României (judeţele Alba, Hunedoara, Mureş şi Sibiu) în două faze (faza I co-finanțată de UE în cadrul perioadei 2007-2013 și faza a II-a implementată în cadrul perioadei de programare 2014-2020), deciziile de continuare a finanţării pentru faza a II-a fiind transmise de Comisia Europeană la începutul acestui an. În acest context, firmele constructoare trebuie să se alăture eforturilor pe care CFR le depune pentru dezvoltarea infrastructurii, prin mobilizare operaţională pe şantiere şi prin respectarea graficelor de lucrări. Reabilitarea acestui tronson, cu termen estimat de finalizare pentru anul 2018. „Menţionăm faptul că, programele de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare aflate în execuţie pe tronsonul Simeria – Sighişoara acoperă toate specialitățile de lucrări feroviare (linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune), şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului IV Paneuropean (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2”, se arată într-un comunicat al CFR SA.

Despre Livia BOTICI

Citește și

ACROCHE Primaria Hunedoara

Salarii mărite în Primăria Hunedoarei

Executivul Primăriei Hunedoara propune majorarea salariilor angajaţilor instituţiei cu aproximativ 12 la sută. Dan Bobouţanu …