NEWS ALERT:
Home / Actualitate / Economic / Digitalizarea afacerilor in Romania
Digitalizare

Digitalizarea afacerilor in Romania

M-am gândit să ating în acest prim articol din 2018 un subiect de care toată lumea se ferește și anume digitalizarea afacerilor. Potrivit studiilor europene, ne aflăm printre ultimii la acest capitol, referindu-ne strict la firmele cu capital 100% autohton.

Principalul obstacol pe care îl văd companiile în calea transformării digitale este chiar percepția pe care o au în acest moment că nu au consumatori digitali. Aceasta indică nevoia pentru o mai bună înțelegere a mecanismelor interacțiunii digitale cu consumatorii, având în vedere că, în medie, 60% din procesul de cumpărare se derulează online, fie că vorbim de „business to business” sau „business to client”.

Pe locul al doilea, 37% dintre companii recunosc chiar propria rezistență la schimbare ca obstacol în calea digitalizării.

Firme multe, site-uri puţine

Eu unul am început să înțeleg pe deplin această metodă a digitalizării încă de pe băncile facultății, moment în care am decis să intru pe piață cu acest concept. Chiar dacă eram văzut ca un „nebun care aberează” o parte dintre primii antreprenori cu care am eșuat în a avea o colaborare mi-au devenit în timp clienți, cu unii colaborând și în momentul de față.

Primul lucru cu care am început era nevoia de a avea un website, aspect care în ziua de astăzi a devenit un lucru obligatoriu. Ultimul studiu pe care l-am facut eu la sfârșitul anului 2016 mi-a indicat un rezultat dezastruos: doar 13% din companiile din România aveau la sfârșitul lui 2016 un site web, adică 90.839 din totalul de 664.545 firme.

Previziuni

Potrivit unui studiu realizat de iSense Solutions în 2017, românii au acordat atenție în special informațiilor din domeniile sănătate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achiziționate (59%), familie/prieteni 59%, bricolaj / video-uri / rețete culinare etc. (57%).

De asemenea, studiul arată că anul acesta vor fi mai relevante pentru români informațiile din domeniile știință și tehnologie (51%), sănătate (50%) și din cel financiar (45%), în timp ce știrile despre vedete vor scădea în relevanță.

Revenind la digitalizarea afacerilor percepția că nu au consumatori digitali, propria rezistență la schimbare și costurile prea mari sunt principalele obstacole în calea digitalizării pe care le indică respondenții unui studiu realizat recent de către compania Valoria, specializată în consultanță, training și coaching.

Conform studiului – „Barometrul digitalizării 2017” -, doar 3 din 10 companii spun că au un lider din conducerea companiei desemnat pentru a gestiona digitalizarea afacerii și numai 37% au făcut din digitalizare partea centrală a strategiei lor de business. Beneficiile digitalizării. Puteți descarca studiul complet aici; Studiu_Barometrul digitalizarii 2017_RO.

Avantaje în procente

Cele mai importante beneficii cumulate ale procesului de digitalizare în următorii 5 ani pentru companiile din România sunt următoarele: reducerea costurilor (46%), simplificarea proceselor (46%), eficiența operațională crescută (35%), capacitatea de a măsura mai bine performanțele companiei (34%) și îmbunătățirea procesului decizional cu ajutorul data analytics (33%). Pe ultimul loc se găsește facilitarea procesului de recrutare și retenție a angajaților (3%).

Încă mai am clienți care emit facturi clasice, tipizate, scrise de mână, sau în Excel introducând manual toate datele de facturare. Toate acestea înseamă timp pierdut pentru afacerea lor, sau a ta.

Voi vorbi în edițiile viitoare despre SmartBill – softul de facturare pe care îl folosesc și eu, prin care, având doar CUI-ul companiei, în 30 de secunde emit, chiar și de pe telefon, o factură ce ajunge instant pe email, inclusiv cu link de plată online dacă posed un astfel de cont.

Despre Cosmin BACHNEV

Citește și

harau

Au ”judecat-o” colegii ei! Carmen Hărău vrea să pună cu price preț gheara pe CECCAR

Carmen Hărău a provocat un scandal imens la Adunarea Generală a CECCAR Hunedoara, după ce …

3 comments

  1. Avem in zona cateva firme care se ocupa de crearea de site-uri, insa una iese in evidenta cu un portofoliu foarte bogat de lucrari pentru firme din intreaga tara si o experienta remarcabila in domeniu. Cred ca a fost prima din Deva, a aparut in 2004: http://www.mc-regional.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *