Home / Actualitate / Demagogie de campanie. Controalele ordonate de ministrul Transporturilor pe autostradă nu au avut loc, în formula cerută
Ştefan Ioniţă (cu vestă, în centrul imaginii) a zis ca şeful (Felix Stroe – în dreapta imaginii), dar n-a mai venit pe şantierul autostrăzii
Ştefan Ioniţă (cu vestă, în centrul imaginii) a zis ca şeful (Felix Stroe – în dreapta imaginii), dar n-a mai venit pe şantierul autostrăzii

Demagogie de campanie. Controalele ordonate de ministrul Transporturilor pe autostradă nu au avut loc, în formula cerută

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, i-a cerut şefului CNAIR, Ştefan Ioniţă, să vină şi să inspecteze personal, o dată pe săptămână, stadiul lucrărilor la autostrada Lugoj – Deva. Ioniţă n-a venit. Nici nu se poate atât de des, spun surse din cadrul CNAIR, confirmând astfel că „ordinul” lui Stroe a fost dat, doar aşa, de ochii lumii.

„Ordinul” lui Felix Stroe a fost dat pe 24 octombrie, anul acesta, când ministrul Transporturilor a venit la Deva pentru a-l susţine, de fapt, pe candidatul PSD, Petru Mărginean, la alegerile parţiale, dar a făcut şi o scurtă vizită pe traseul autostrăzii Lugoj Deva.

Să dea bine la TV

Mai precis, solicitarea a fost făcută (în faţa camerelor de filmat) când a venit vorba despre stadiul lotului 3 al autostrăzii amintite, lot pe care progresul fizic efectiv al lucrărilor de anul acesta, până la momentul vizitei, era de doar 2-3 la sută. Felix Stroe a spus, adresându-i-se lui Ştefan Ioniţă, şeful CNAIR: „Domnu’ director general, pe acest şantier, anul acesta nu avem realizat nici măcar două procente. Nu trebuie să ne rugăm de antreprenor, că-l plătim pe antreprenor. Împreună cu antreprenorul să stabiliţi un grafic de lucrări pe zile, iar dumneavoastră săptămânal să vă deplasaţi aici şi să faceţi dumneavoastră personal o analiză la faţa locului a stadiului lucrărilor, astfel încât să nu depăşim 31 mai 2018. Şi aplicaţi-i domnului antreprenor toate măsurile legale de „stimulare” care sunt prevăzute în contractul de lucrări. Că nu ne rugăm de nimeni”.

Ştefan Ioniţă a răspuns: „Aşa vom face domnule ministru. Vom aplica toate măsurile contractuale şi vom reanaliza toate penalităţile care se pot aplica pe acest contract astfel încât să-nţeleagă. Nu este o măsură pe care noi ne-o dorim, dar în asemenea momente trebuie aplicată cu fermitate”.

Apoi ministrul a continuat: „Nu ne-o dorim, dar cetăţenii aşteaptă de la noi să circule civilizat. De la noi, nu de la ei. Ţin foarte mult la şedinţa de comandament pe care o faceţi săptămânal. Şi dacă tot o faceţi pentru dânşii, o faceţi pentru toţi. O dată-n lună am să vin eu (pe şantier – n.red.)”.

Misiune imposibilă

Directorul CNAIR, Ştefan Ioniţă, n-a mai ajuns deloc pe şantierul autostrăzii Lugoj – Deva în ultimele două săptămâni. Şi nici nu va reuşi să ajungă săptămânal, aşa cum i-a cerut ministrul. De fapt, de monitorizarea lucrărilor la autostradă se ocupă, în paralel, o echipă a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara dar şi reprezentanţi ai Unităţii de Implementare a Proiectului din cadrul CNAIR. Sursele noastre din cadrul companiei spun că monitorizarea are loc, iar ritmul verificărilor săptămânale în teren fusese stabilit încă de pe vremea ex-ministrului Răzvan Cuc. Aceleaşi surse, pe lângă faptul că au confirmat că Ştefan Ioniţă n-a mai venit pe şantierul autostrăzii, precizează că respectarea „ordinului” dat de Felix Stroe e imposibilă. În lipsa lui Ştefan Ioniţă, mai nimeni nu semnează aproape niciun act. Mai mult, şi directorii adjuncţi delegaţi să-l înlocuiască atunci când e plecat prin ţară sunt, la rândul lor, coordonatori ai altor proiecte de investiţii.

Despre Ciprian IANCU

Citește și

deschidere

Jocuri sexuale, la vârste fragede. „Adevăr sau provocare”. O fetiță de șase ani a fost „provocată” să întrețină relații sexuale orale

Caz cutremurător, petrecut în județul Hunedoara, care ar trebui să ridice multe semne de întrebare …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *