glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Curtea de Conturi ne dă dreptate în afacerea „Ornamentele de Crăciun”. Prejudicii și abateri financiare de peste 23 de milioane de lei, în 2016, la Primăria Deva

Curtea de Conturi a României a publicat raportul cu privire la activitatea financiară a administraților publice locale în anul 2016, raport în care figurează și Primăria Deva. În urma verificărilor făcute de inspectori anul trecut, aceștia au descoperit un prejudiciu estimat la peste 9,6 milioane de lei, dar și abateri financiare în valoare de aproape 14 milioane de lei. Rezultatele anchetei jurnalistice, demarate de „Glasul Hunedoarei” la finalul anului 2015, referitor la ornamentele de Crăciun închiriate de administrația locală sunt, astăzi, confirmate de Curtea de Conturi.

Inspectorii Curții de Conturi au efectuat la Primăria Deva un audit în perioada 8 mai 2017-28 iulie 2017. Raportul Curţii de Conturi arată mai multe nereguli în activitatea primăriei. Astfel, în 2016, administraţia locală a stabilit salarii de bază la nivelul maxim în plată prin asimilare cu personalul care îşi desfăşoară activitatea în alte condiţii, abaterile fiind de 1.368.000 lei. Alte probleme au fost descoperite în relația cu SC Salubritate SA Deva.

„Necuprinderea în contractul de concesiune a investițiilor efectuate de SC Salubritate SA Deva în infrastructura specifică serviciului de salubrizare, ca bunuri de retur, la finalizarea contractului; decontarea unor cheltuieli de judecată, onorarii și penalități ca urmare a unor acțiuni unilaterale și nelegale efectuate de entitatea auditată în raporturile comerciale cu SC Salubritate SA Deva; decontarea serviciilor de salubritate la tarife mai mari în urma acceptării unor costuri cu amortizarea noilor investiții mai mari decât cele legale”, spun inspectorii în raport, au produs prejudicii sau abateri financiare în valoare de peste 15 milioane de lei.

Primăria trebuie acum să dispună măsuri care să repare greșelile făcute.

„Efectuarea tuturor demersurilor legale pentru reanalizarea și modificarea corespunzătoare a tarifelor pentru serviciile de salubrizare. (…) Stabilirea întinderii prejudiciului cauzat bugetului local prin plata unor penalități, cheltuieli de judecată și accesorii cauzate de acțiunile/inacțiunile instituției privind apărarea în procesele cu SC Salubritate SA, precum și recuperarea acestuia; înregistrarea în contabilitatea instituției a acestor operațiuni”, se arată în măsurile dispuse de Curtea de Conturi.

Moș Crăciun a luat din sacul devenilor

Potrivit inspectorilor Curții de Conturi, afacerea „Ornamentele de Crăciun” a fost una păguboasă pentru administrația locală, în 2016. Decizia finală arată că respectivul contract a fost încheiat ilegal, iar valoarea prejudiciului este de 608.000 de lei. „Glasul Hunedoarei” spunea, încă din 15 decembrie 2015, faptul că serviciile de montare și demontare a instalațiilor de iarnă vor fi plătite de două ori, pentru că activitatea era delegată prin contract de concesiune și, cu toate acestea, apărea și în contractul de închiriere al ornamentelor de iarnă. Acum, administrația locală trebuie „să stabilească întinderea prejudiciului cauzat bugetului local prin contractarea unor achiziții privind închirierea de ornamente pentru sărbătorile de iarnă inclusiv montarea /demontarea acestora, activitate care a fost delegată prin concesiune unui alt operator, precum şi recuperarea integrală a acestuia; înregistrarea în contabilitatea instituției a acestor operațiuni”, spun inspectorii Curții de Conturi.

Alte abateri, alți bani pierduți

Raportul mai prevede și faptul că au fost decontate necuvenit intrări gratuite pe baza de card la Complexul Aqualand SRL Deva, prin nerespectarea prevederilor HCL nr.134/2013, cu abateri în valoare de 78.000 lei. De asemenea, baza baza sportivă – patinoar, a fost scoasă din funcțiune și valorificată prin casare directă fără respectarea prevederilor legale, cu pagube de 476.000 lei. Același lucru s-a întâmplat și cu elemente ale unor locuri de joacă, abaterea în acest caz fiind estimată la 1.439.000 lei. Comenzile întocmite necorespunzător privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata serviciilor de iluminat public au produs pagube de peste două milioane de lei. La SPIGM a fost achiziţionată o maşină care nu îndeplineşte condiţiile de a fi înregistrată pentru a circula pe drumurile publice, abaterea fiind de 113.000 lei. De asemenea, în 2016, au fost majorate nejustificat salariile personalului de la Serviciul Comunitar pentru Cadastru şi Agricultură Deva, Direcţia de Asistenţă Socială Deva şi Poliţia Locală Deva, abaterea fiind estimată la peste 1,1 milioane lei.

CITEȘTE ȘI:

Scandalul ornamentelor prinde „miros” penal. Serviciile de montare și demontare a instalațiilor de iarnă vor fi plătite de două ori (GALERIE FOTO)

Loading...