Home / Actualitate / Cum se (ne) mint frumos politicienii. De data asta (din nou) cu autostrăzile
Ecoductele realizate până acum pe autostrada Lugoj – Deva sunt doar o „joacă de copii” pe lângă lucrările necesare la limita dintre judeţele Timiş şi Hunedoara, lucru pe care tocmai oficiali din Ministerul Transporturilor se pare că nu-l ştiu (sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură)
Ecoductele realizate până acum pe autostrada Lugoj – Deva sunt doar o „joacă de copii” pe lângă lucrările necesare la limita dintre judeţele Timiş şi Hunedoara, lucru pe care tocmai oficiali din Ministerul Transporturilor se pare că nu-l ştiu (sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură)

Cum se (ne) mint frumos politicienii. De data asta (din nou) cu autostrăzile

Deputatul PNL de Alba, Florin Roman (vremelnic lider al PNL Hunedoara), a postat pe pagina sa de facebook un răspuns al Ministerului Transporturilor din care reiese că, peste doar doi ani, vom putea circula, doar pe autostradă, până la Timişoara şi până la Cluj-Napoca. Răspunsul Ministerului Transporturilor contrazice chiar estimările societăţii de profil pe care o are în subordine: CNAIR.

Deputatul liberal Florin Roman a cerut Ministerului Transporturilor o situaţie „la zi” a stadiului lucrărilor la autostrăzile din România şi termenele de finalizare. Răspunsul i-a fost dat ori „ca să dea bine la public”, ori a fost formulat fără să fie consultată şi societatea care se ocupă de gestionarea proiectelor – Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Astfel, Ministerul Transporturilor estimează că vom avea, de la Deva, o legătură doar pe autostradă până la Cluj – Napoca începând din primul trimestru al anului 2019. Asta deşi pe două dintre cele patru loturi ale autostrăzii Sebeş – Turda, stadiul lucrărilor comunicat de acelaşi minister este mai mic de 50 la sută.

Termen irealist pentru Lugoj – Deva

De-a dreptul ciudat de optimist se arată Ministerul Transporturilor în ce priveşte finalizarea autostrăzii Lugoj – Deva. Instituţia amintită îi răspunde deputatului liberal că aceasta va fi gata în primul trimestru al anului 2020. În realitate, licitaţia pentru desemnarea unei companii care să (re)proiecteze porţiunea cu două tuneluri (unul de 970 de metri şi altul de aproape 2 kilometri) din zona Coşeviţa nici măcar nu a început.

Mai mult, România nu are deloc experienţă în construcţia de tuneluri de autostradă, ca să nu mai vorbim că în zonă pământul e instabil. „Şi în cel mai optimist scenariu, să zicem că se scoate acum la licitaţie lucrarea, doar proiectarea durează un an, sau chiar doi, iar execuţia încă pe-atât, dacă avem norocul să vină o firmă cu experienţă în tuneluri de autostradă. E imposibil de finalizat porţiunea cu tuneluri de pe Autostrada Lugoj – Deva în 2020”, ne-a mărturisit un specialist din cadrul CNAIR care a dorit să-şi păstreze anonimatul dintr-un motiv lesne de înţeles: nu doreşte ca şefii să-l tragă la răspundere pentru simplul fapt că a părut a fi singura persoană realistă din poveste.

Despre Ciprian IANCU

Citește și

SECUND _MG_3666

Amendaţi în oraşul fără parcări

Sunt mai bine de 10 ani de când Deva este sufocată de maşini, mai ales …