Home / Comunitate / Cum reacţionează un comisar de la „Protecţia consumatorului” la o problemă simplă: „Nu e problema mea! Nu mă interesează!”
MAIN

Cum reacţionează un comisar de la „Protecţia consumatorului” la o problemă simplă: „Nu e problema mea! Nu mă interesează!”

Inspectorii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Hunedoara (CJPC) se pare că sunt nepăsători la reclamațiile consumatorilor. Prin indiferenţa lor, putem spune că sprijină „hoția” din comerţ şi din servicii. În urma unei reclamații făcute la cumpărarea unei caserole cu piersici alterate dintr-un hipermarket din Deva, reacția comisarului Radu Costel a fost: „Nu mă interesează că acele piersici sunt stricate, nu este problema mea și dacă ați făcut reclamație vi se va oferi un răspuns în 30 de zile”.

Perioada concediilor încă nu s-a terminat și din păcate acest lucru se simte și în cadrul CJPC Hunedoara. Comisarul şef Daniel Dumitran se află în vacanţă, iar înlocuitorul său, Radu Costel, a avut o reacţie care aproape că ne-a lăsat fără cuvinte, în momentul în care i-am prezentat o situaţie relativ simplă dar care, foarte probabil, se repetă în multe dintre supermarketurile şi hipermarketurile din judeţ. Întâmplarea a făcut să cumpăr o cutie de piersici dintr-un hipermarket din Deva, să constat apoi acasă că sunt mucegăite și alterate și să fac o reclamație la CJPC Hunedoara. Recunosc, eu am cumpărat-o în grabă, dar sunt absolut convinsă că un pensionar ar fi putut păţi la fel, mai ales dacă are vederea slăbită (cu atât mai mult cu cât piersicile erau ambalate într-un plastic transparent, fără a putea fi atinse).

Radu Costel: „Credeţi că voi, presa, puteţi rezolva totul?”

Am mers la CJPC. Am depus o sesizare scrisă şi am încercat să obţin explicaţii din partea şefului temporar al instituţiei, comisarul Radu Costel. Vă redau mai jos discuţia avută cu acesta.

Reporter: Bună ziua! Am cumpărat ieri (n. red. luni) o cutie de piersici mucegăite, alterate și care prezentau un miros înțepător de la un hipermarket din Deva. Vi se pare normal că astfel de fructe sunt expuse la vânzare într-un hipermarket?

Radu Costel: Nu este problema și vina mea. Dacă ați făcut o reclamație în acest sens, vi se va comunica un răspuns în 30 de zile în ceea ce privește soluționarea acesteia!

Rep.: Totuși, domnule comisar, eu am observat fructele acasă, dar sunt oameni mai în vârstă care poate nu văd bine, iau fructele vidate, nu observă că sunt mucegăite și ajung să le mănânce. Dacă li se întâmplă ceva, cine este responsabil? Sunteți totuși un comisar al CJPC. Este normal felul în care vă purtați cu un consumator sau încercați să îi rezolvați o reclamație?

C.: Nu mă interesează! Dacă un consumator cumpără din magazin un produs și acesta este stricat, trebuie să sesizeze prima dată operatorul economic și apoi să facă reclamație la noi, așa prevede legislația. Dumneavoastră ați venit aici în calitate de jurnalist sau de consumator? Credeți că voi, presa, puteți rezolva totul?

Rep.: Uitați piersicile cum arată și ce miros au. Chiar nu aveți nimic de spus, mai ales în condițiile în care știu că în această perioadă aveți o acțiune tematică de control la fructe? Ați fost la supermarketulrespectiv în control? Ați sesizat nereguli?

C.: Nu mă interesează piersicile. Nu știu dacă s-au făcut controale, nu sunt împuternicit să vă dau declarații. O zi bună!

Despre Raluca STROIA

Citește și

florin-roman-pnl

De blamat 20.09.2017

Fostul președinte interimar al PNL Hunedoara, Florin Roman, Pentru că a făcut greva foamei „între …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *