glasul-hd.ro Web analytics

Comunitate

Conflict mocnit între administratorii de asociaţii şi Primăria Deva

Câţiva administratori de asociaţii din Deva reclamă „modul defectuos” în care funcţionează de un an încoace Serviciul de Fond Locativ Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Deva. Reprezentanţii serviciului amintit consideră că reclamaţiile sunt exagerate.

Verificarea situaţiei plăţilor la asociaţii nu se mai face cum se făcea până în urmă cu un an. Până atunci, angajaţii serviciului specializat al Primăriei luau mai întâi facturile de la furnizorii de utilităţi, apoi verificau soldul şi vedeau foarte simplu dacă administratorul în cauză a făcut sau nu plăţi la timp, astfel încât proprietarii de apartamente să nu se mai trezească cu apa sistată, de exemplu. Eu le-am spus ce şi unde să verifice, însă doamnele de acolo, mai nou, se uită doar dacă sunt trecute corect chitanţele în registru. În plus, ori de câte ori le ceri oficial un răspuns, acesta vine în cinci sau şase luni”, spune administratorul unei asociaţii care insistă să rămână anonim, motivând că el şi-a rezolvat problemele datorită perseverenţei cu care a bătut la uşa Serviciului de Fond Locativ Asociaţii de Proprietari.

Veronica Istrate, membră a Asociaţiei 408, se plânge de faptul că răspunsurile date de serviciul menţionat sunt neclare, iar unele „total aiurea”, menţionând la rândul ei că asociaţiile de proprietari nu sunt verificate aşa cum ar trebui. „Am lucrat şi eu în domeniul controlului contabil şi ştiu clar că există modalităţi simple de a vedea care administrator este de bună credinţă şi care nu, însă am impresia că doamnele de la serviciul Primăriei, ori nu ştiu, ori nu vor să facă asta”.

Sesizări multe, angajaţi puţini

Şeful Serviciului de Fond Locativ Asociaţii de Proprietari, Crinela Buciuman, spune că doar proprietarii sunt cei care pot schimba administratorii şi că, de un an de când a preluat postul, a preferat să aibă o abordare mai puţin agresivă a relaţiei cu administratorii: „Le-am cerut administratorilor, anul trecut în octombrie, să vină cu acte astfel încât să avem complete dosarele fiecărei asociaţii în parte. Mai mult, am întocmit şi noi modele de borderouri astfel încât fiecare proprietar să ştie cât plăteşte şi pentru ce anume. Au trecut de atunci mai bine de 10 luni şi o singură asociaţie are dosarul complet depus la noi. Una singură din 450. Mai întâi am decis să emitem avertismente, apoi amenzi (chiar dacă legislaţia nu ne împuterniceşte foarte clar să facem asta), după care vom trece la suspendarea atestatelor şi, unde este cazul, la plângeri penale”. Crinela Buciuman spune că răspunsurile date de Serviciu asociaţiilor de proprietari sunt emise cu întârziere din două motive: orice verificare contabilă durează, iar serviciul are doar patru angajate care primesc fiecare lunar, în medie, câte 15 sesizări pe care trebuie să le cerceteze.

Back to top button