glasul-hd.ro Web analytics

Sănătate

Chestionare sau sesizări online despre calitatea actului medical. Pacienţii hunedoreni pot reclama neregulile din spitale

De săptămâna aceasta, pacienţii pot să facă reclamaţii cu privire la serviciile medicale de care au beneficiat în spitalele publice din judeţul Hunedoara. Aceştia pot înregistra opiniile despre calitatea serviciilor oferite în cadrul unităţilor sanitare prin completarea unui chestionar de feedback sau pot face sesizări prin intermediul unui formular online.

Începând din data de 17 februarie 2015, a fost publicat în Monitorul Oficial un act normativ care prevede implementarea Mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice. Potrivit acestuia, pacienţii care vor fi internaţi în spitalele publice din judeţul Hunedoara îşi vor putea înregistra opiniile privind calitatea serviciilor oferite în cadrul unităţilor sanitare, prin completarea unui chestionar de feedback. De asemenea, aceştia pot înregistra sesizări şi prin intermediul unui formular online, pus la dispoziţie pe site-ul propriu al fiecărui spital public. În acest sens, în fiecare unitate sanitară publică trebuie să existe un consiliu de etică, ce se va ocupa de analizarea opiniilor şi sesizărilor pacienţilor. Totodată, consiliile de etică evaluează calitatea serviciilor medicale şi respectarea drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor şi ale cadrelor medico-sanitare. Reprezentanţii spitalelor hunedorene susţin că această măsură este binevenită deoarece prin completarea acestor chestionare va creşte gradul de încredere al pacienţilor în serviciile medicale oferite. „Această măsură a fost aprobată şi a intrat în vigoare din data de 17 februarie, iar eu consider că este bine venită tocmai pentru că va creşte încrederea pacienţilor în serviciile medicale oferite de spital. De foarte mult timp noi punem la dispoziţia pacienţilor, în momentul externări, un chestionar în care să îşi treacă impresiile şi opiniile despre spital, calitatea actului medical şi serviciile oferite. Cu ajutorul acestuia ne dăm seama unde mai trebuie să lucrăm, cu ce probleme ne confruntăm şi care sunt doleanţele pacienţilor”, a precizat managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Deva, Călin Laza.