glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Ceartă pe autostrada Lugoj – Deva. Ong-iştii de la „Pro- infrastructură” acuză CNAIR de incompetenţă. Drumarii le răspund că sunt dezinformaţi

În disputa din ce în ce mai acerbă dintre Asociaţia non-profit „Pro Infrastructură” şi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere apare şi lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva. Ong-iştii spun că şefii de la transporturi au minţit şi îi acuză de incompetenţă. Reprezentanţii CNAIR susţin că afirmaţiile ong-iştilor produc dezinformare. În ce-i priveşte pe şoferi, ambele tabere sugerează aceeaşi concluzie: lotul 3 nu va fi gata nici în acest an.

Asociaţia „Pro Infrastructură”, un ONG care, în ultimii ani, monitorizează îndeaproape mai ales şantierele de autostrăzi din România, reclamă că „După ce, în anul 2017 fostul ministru Răzvan Cuc și șefii CNAIR au dezinformat, mințit și promis în repetate rânduri că lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva va fi inaugurat până la finalul anului trecut, incompetența și fuga de răspundere a responsabililor din CNAIR ar putea împiedica finalizarea acestui proiect chiar și în anul 2018!

Pentru deschiderea circulației pe cei 21,141 km ai tronsonului, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să includă nodul rutier Holdea în contractul cu antreprenorul general (Comsa), acest nod fiind necesar pentru conectarea autostrăzii la Drumul Național 68A. De mai bine de un an de zile (de când CNAIR a aprobat aceste lucrări suplimentare), decidenții din vârful companiei s-au blocat. Motivul invocat de ei: legislația în materie de achiziții publice”.

O nouă autostradă – muzeu?

Cei de la asociaţia amintită mai spun că „dacă directorii CNAIR ar fi competenţi şi bine intenţionaţi” ar trebui să apeleze la soluţia unui act adiţional, prin care nodul rutier de la Holdea să fie inclus în contractul cu spaniolii, astfel încât să poată fi plătit. „Ce au făcut însă șefii CNAIR? Au ales a patra «soluție»: fuga de răspundere, neasumarea unei decizii, tergiversarea acestei probleme timp de peste un an de zile (!) în așteptarea, probabil, a unei alte conduceri care să își asume deblocarea situației cu inteligență și pricepere.

Facem din nou un apel public către directorii CNAIR să semneze de urgență actul adițional pentru includerea nodului Holdea în contractul existent. În caz contrar, 2018 va consemna un nou muzeu de autostradă lung de 21 de km, așa cum avem acum pe A3 între Gilău și Nădășelu: un segment finalizat pe care nu putem circula”.

CNAIR: “Acolo sunt probleme şi mai mari”

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, spune că problema nodului de la Holdea este una „terţiară”, în comparaţie cu celelalte înregistrate pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Conform acestuia, nodul de la Holdea a fost construit fără să existe vreun ordin de începere a lucrărilor dat de CNAIR şi, implicit, fără vreo autorizaţie de construire. „Sfatul meu pentru cei de la Asociaţia Pro Infrastructură este să se documenteze mai bine înainte de a face afirmaţii pentru că, altfel, riscă să producă dezinformări. Pe acel lot sunt probleme mult mai serioase: avem alunecări de teren în zone care continuă să se degradeze, avem o rampă demolată încă din octombrie 2016, şanţuri construite defectuos. Mai mult, constructorul s-a apucat să frezeze asfalt pe care nu s-a circulat deloc vreodată, dar pe care au apărut fisuri. Doar în cazul în care constructorii se mobilizează exemplar şi respectă normativele de calitate sunt şanse ca acel lot să fie gata în 2018. Revenind la problema nodului la autostradă de la Holdea, constructorul s-a apucat să-l facă fără să aibă din partea CNAIR vreun ordin de începere a lucrării”, adaugă Alin Şerbănescu.

Pe de altă parte, reprezentanţii CNAIR au admis, de mai multe ori, că tunelurile de autostradă din zona Coşeviţa  – Holdea nu vor fi gata mai devreme de 2022 (oficial), respectiv 2024 (neoficial), aşa că, pentru a putea fi utilizat când va fi gata, lotul 3 va avea nevoie de nodul apărut în plus faţă de proiectul iniţial al şoselei de mare viteză.

 

Loading...