glasul-hd.ro Web analytics

ActualitateAdministrație

Aplicaţia „deşteaptă” a Primăriei Hunedoara adună probleme care se rezolvă destul de anevoios (deocamdată)

Pe 19 decembrie, anul trecut, Primăria Hunedoarei a lansat o aplicaţie prin intermediul căreia orice deţinător al unui smartphone poate sesiza o problemă de ordin edilitar existentă în oraş. Până ieri s-au formulat 24 de întrebări şi reclamaţii. Doar una a primit un răspuns clar, putând fi „bifată” ca „rezolvată”.

2 MAIN harta sesizariAplicaţia lansată de Primăria Hunedoarei este gratuită şi poate fi descărcată, deocamdată, doar pe telefoanele cu sistem de operare Android. Reprezentanţii Primăriei spun că, în perioada următoare, ea va fi disponibilă şi pentru utilizatorii de iPhone sau iPad. Este relativ simplu de folosit şi le permite utilizatorilor să transmită şi fotografii cu zona vizată de sesizare (sau întrebare).

Până ieri la amiază erau înregistrate prin noul sistem 24 de întrebări şi sesizări. Cele mai multe fac referire la probleme legate de străzi şi parcări. Alţi utilizatori au dorit să afle dacă au intrat sau nu în vigoare noile tarife de taximetrie. Ieri la amiază, dintre cele 24 de sesizări doar trei erau considerate drept „rezolvate”, restul fiind „în lucru”. De fapt, dintre cele bifate cu verde drept „rezolvate”  doar una ar putea fi considerată astfel (o întrebare legată de taxele şi impozitele locale). În celelalte două cazuri, referitoare la şoferi care parchează aiurea, Poliţia Locală solicita informaţii suplimentare. Cel puţin asta reieşea din situaţia prezentată pe site-ul Primăriei Hunedoara, unde există o hartă a sesizărilor venite prin intermediul aplicaţiei mobile. Pe aceeaşi platformă se pot depune sesizări şi de la un computer.

Demers în dezvoltare

„Această aplicaţie a fost lansată din dorinţa Primăriei Hunedoara de a fi şi mai deschisă la problemele sesizate de cetăţeni şi de a-i scuti pe aceştia de un drum făcut până la sediul instituţiei. 182 de persoane şi-au instalat până acum această aplicaţie care, deocamdată, e disponibilă doar pentru telefoanele cu sistem Android, dar se fac eforturi ca ea să poată fi folosită, cât de curând, şi de posesorii unui iPhone. Fiecare utilizator care face o sesizare primeşte un e-mail în care i se comunică faptul că solicitarea a fost recepţionată şi serviciul la care a fost repartizată pentru soluţionare. Dorim să dezvoltăm aplicaţia astfel încât prin intermediul ei, utilizatorii să poată primi rapid şi comunicări utile din partea Primăriei, cum ar fi eventuale avertizări meteo sau alte informaţii care le pot fi de ajutor”, spune purtătorul de cuvânt al Primăriei Hunedoara, Elena Iancău.

În ce priveşte sesizările încă nerezolvate, reprezentanta Primăriei spune că majoritatea acestora au fost depuse în perioada Sărbătorilor de Iarnă (când şi cea mai mare parte a angajaţilor instituţiei au fost liberi – n.red.) însă dă asigurări că ele vor fi rezolvate în perioada imediat următoare.