glasul-hd.ro Web analytics

Administrație

Anomaliile sistemului inteligent: intersecţie fără semafor pentru pietoni. Deva: Consilierii locali sunt nemulţumiţi de noul sistem de semaforizare

Noul sistem de management al traficului rutier din municipiul Deva pare să nu-i mulţumească nici măcar pe cei care au votat pentru accesarea fondurilor pentru implementarea proiectului. Singurii care încă mai susţin sistemul şi zecile de semafoare montate la tot pasul în capitala de judeţ sunt cei din conducerea primăriei. Consilierii locali ai Devei şi-au exprimat ieri nemulţumirea cu privire la modul în care se desfăşoară traficul rutier în localitate de la punerea în funcţiune a semafoarelor inteligente.

Cozile interminabile de la semafoarele mult prea dese din Deva au întins la maximum nervii şoferilor. De când a fost pus în funcţiune noul sistem, traficul în capitala de judeţ a fost dat peste cap. La semafoare se formează cozi de zeci de metri, culorile verde şi roşu nu sunt sincronizate, iar pietonii încă nu s-au obişnuit cu „zebrele” semaforizate. Noile condiţii de trafic i-au scos din pepeni şi pe aleşii locali. Aceştia au ridicat în şedinţa de ieri problema disfuncţionalităţii noului sistem de management. „Trebuie făcut ceva cu noile semafoare pentru că în loc să fluidizăm traficul, îl strangulăm”, a spus liberalul Nelu Ardelean. „Consider că e bun acest proiect, dar am observat cozi nejustificate la semafoare. Culoarea roşie durează foarte mult, se formează cozi de sute de metri, iar pe trecerile de pietoni nu traversează nimeni. Iar asta se întâmplă pe parcursul întregii zile. S-ar putea aplica galben intermitent pe unele porţiuni unde nu circulă atât de mulţi pietoni şi la anumite ore”, a adăugat şi democrat-liberalul Tiberiu Borca.

Petre şi ai săi se ascund după degete

Deşi nemulţumirea devenilor este mai mult decât evidentă, grupul de susţinători ai semafoarelor, în frunte cu primarul Petru Mărginean, încearcă să prezinte avantajele care în acest moment nu se lasă observate. Cum edilul devean a lipsit de la şedinţă, în apărarea semafoarelor inteligente a sărit administratorul public al municipiului, Mihai Mica: „Toate sesizările au fost transmise proiectantului. Peste o săptămână sistemul îşi va face istoricul de trafic şi se va adapta la condiţiile de circulaţie. Sistemul are nevoie de două săptămâni pentru colectarea datelor”.

Inteligenţa nu are limite

Conform proiectanţilor, semafoarele au fost montate în urma unui studiu al traficului din localitate. Cârcotaşii spun că semafoarele au fost montate acolo unde existau deja treceri de pietoni. Doar că, la finalizarea proiectului, numărul de semafoare corelate cu trecerile de pietoni a dat cu virgulă. Este şi cazul intersecţiei străzilor Mihai Eminescu şi Elena Văcărescu. Oricât de mult s-ar strădui pietonii să respecte legea, singura varianta este să traverseze strada Elena Văcărescu prin loc nepermis. Iar asta pentru că, deşi există semafor pentru maşini, proiectantul a omis să monteze unul şi pentru pietoni. O altă situaţie de râsu`-plânsu` este pe Calea Zarandului, la intersecţia cu strada Dorobanţilor, unde pietonul care vrea să traverseze are doar două variante, fie să aştepte pe carosabil, riscând să fie acroşat de vreo maşină, fie să aştepte pe marginea drumului în bălăriile crescute până la genunchi, pentru că de o minimă amenajare a spaţiului de traversare nici nu poate fi vorba.