glasul-hd.ro Web analytics

Actualitate

22 de kilometri = 95 de milioane de euro. Firma lui Umbrărescu va construi lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva

Situaţia privind firmele care vor construi cele trei loturi ale tronsonului de autostradă Lugoj – Deva a fost în sfârşit clarificată. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat contractul de finanţare în cazul lotului 4, care leagă municipiul Deva de localitatea Ilia, cu asocierea de firme Tehnostrade – Spedition UMB, controlate de Dorinel Umbrărescu, supranumit şi „regele asfaltului”.

După o licitaţie care a durat nouă luni şi o perioadă de contestaţii, au fost stabiliţi costructorii loturilor 1, 2 şi 3 ale tronsonului de autostradă Lugoj – Deva. CANDNR a semnat cu  Tehnostrade – Spedition UMB contractul de finanţare pentru construcţia lotului 4 Deva – Ilia. Lucrarea va costa peste 95 de milioane de euro, dintre care 85 la sută sunt fonduri nerambursabile.

Nouă luni de aşteptare şi o luptă în instanţă

Licitaţia pentru cele trei loturi de autostradă a avut loc în august anul trecut. După nouă luni de la depunerea ofertelor, Ministerul Marilor Proiecte a anunţat câştigătorii pentru cele trei loturi. Pentru lotul 4, Tehnostrade – Spedition UMB a fost declarat câştigător, însă rezultatul licitaţiei a fost atacat de austriecii de la Strabag la Consiliul Naţional de Soluţionare a Constestaţiilor (CNSC), autoritate care a admis contestaţia firmei austriece pe motiv că cifra de afaceri a societăţii patronate de regele asfaltului este prea mică faţă de cea stipulată în caietul de sarcini, iar preţul ofertat de Umbrărescu e „suspect de mic”, respectiv 419 milioane de lei, faţă de valoarea estimată a proiectului – un miliard de lei. Avocaţii lui Umbrărescu au contestat în instanţă decizia CNSC, iar magistraţii Curţii de Apel Bucureşti i-au dat câştig de cauză firmei UMB Spedition. Lotul 4 are o lungime de 22 de kilometri, iar lucrările vor fi realizate de UMB Spedition.

Reţeta nu a avut succes a doua oară

Umbrărescu a vrut să pună mâna şi pe lucrările loturilor 2 şi 3. La licitaţie, firma sa a fost descalificată tot din cauza cifrei mici de afaceri, iar avocaţii lui Umbrărescu au încercat să întoarcă rezultatul licitaţiei în instanţă. De această dată, magistraţii nu i-au dat câştig de cauză „regelui asfaltului”. Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, iar lotul 3 consorţiului Teloxim Con SRL – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda). Cele trei loturi însumează 71,9 kilometri. Proiectarea este preconizată să dureze maximum şase luni, iar execuţia lucrărilor cel mult doi ani.